slapen op een stoel

Werk & Welzijn – Slechte nachtrust? Slapen binnen 60 seconden ís mogelijk

SLAAP: Een goede nachtrust is belangrijk voor uw gezondheid en slapeloosheid is daarom niet alleen vervelend, maar ook direct schadelijk. Elimineer stress en lange nachten wakker liggen met de hulp van eenvoudige meditatie.

Slapeloosheid is schadelijk voor de gezondheid, en veel mensen liggen helaas lange nachten wakker. Er kunnen vele redenen zijn waarom mensen moeite hebben in slaap te vallen; verkeerde eetgewoonten vóór het slapen gaan, te veel TV / beeldscherm kijken of stress.

Wat de redenen ook zijn, je kunt gelukkig slapeloosheid vermijden met behulp van de “4,7,8-methode”. Het is een ademhalingsoefening welke het lichaam en de hersenen voorbereid op het slapen gaan.

De 4 – 7 – 8 methode.

Voordat je begint met de oefening, plaats het puntje van je tong precies daar waar het gehemelte begint bij de voortanden. Het puntje van de tong moet hier gedurende de gehele duur van de oefening blijven.

Je start met het inademen door de neus gedurende 4 seconden
Daarna 7 seconden lang de adem inhouden
Uitademen door de neus gedurende 8 seconden
Dit 4 keer herhalen
De reden waarom het werkt.

De 4, 7, 8-methode is ontwikkeld door Andrew Weil, arts verbonden aan Harvard, en vele malen getest. De methode werkt omdat het speciale ademhalingspatroon de focus verplaatst naar het ademen en stuurt hierdoor een gepaste hoeveelheid zuurstof naar de hersenen en verlaagt je hartslag.

De 7 seconden dat je je adem inhoud, vullen de longen zich met lucht en verspreiden deze door de rest van je lichaam.

De 8 seconden dat je langzaam uitademt is het belangrijkste gedeelte van de techniek en zal de meeste oefening vergen.

Door avond na avond de oefening te herhalen ben je bezig jezelf te trainen om te slapen op commando. Hoe langer je oefent, des te sneller val je in slaap.

Welterusten……


0 reacties

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: